سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سارا 99

یه وبلاگ شخصی با مطالب عمومی، هر مطلبی که فک کنم شاید خوبه رو اینجا میزارم

بنظرتون آیا طالع بینی حقیقت دارد؟ آیا واقعا طالع بینی و فال روزانه یا ماهانه یا بر روی ماه تولد یا اسم و... حقیقت است؟ طالع بینی ازدواج چطور؟ در این باره میخواهم برای شما توضیحات مفیدی بنویسم.

آیا طالع بینی حقیقت دارد؟

طالع‌بینی اعم از اموری است که اشخاص متفاوتی به انجام آن برای اطلاع یافتن از آتی , تشخیص شخصیت و تدبیر بر اموری پیچیده , تمایل نشان میدهند و گاه در‌این در میان به بیراهه میروند ; در زمینه‌ی این مسئله با حجت‌الاسلام محمودرضا قاسمی , عضو هیئت علمی موسسه بهداشت معنوی و متخصص مساله غرب و عرفان‌های نوظهور اذعان کرد و گویی انجام یافته شده‌است که پیرو نثار می گردد .

***

* طالع‌بینی و به نوعی پیشگویی از آتی به چه معناست و تا چه میزان می‌توان به آن اعتماد کرد؟ آیا اصولا این مقوله قابل دفاع است یا این که از لحاظ اهل رشته و بزرگان رد و مطرود است؟

برای جواب بدین سوال می بایست ابتدا خاطرنشان کرد فی مابین شخصیت و رفتارهای بشر با جنبش سیارات رابطه موجود هست در واقعیت در میان اجرام آسمانی با اجرام سفلی ( آدم ) رابطه موجود هست که‌این را نیز بزرگان آیین و نیز اندیشمندانی همچون ابن سینا و ابوریحان به آن اذعان کرده‌اند . یعنی دربین زمین و آنچه در عرش از جمله سیارات و ستارگان است , رابطه موجود است و هنگامی شخصی به جهان می آید , در تیم هستی سماوی ( اسمان ) اتفاقات خاصی می‌ افتد و در‌این زمان ستاره یا این که ستارگانی در اکنون طلوع یا این که غروب میباشند . دانش طالع بینی پایین مجموعه‌ای از دانش نجوم است که دانش نجوم میتواند اموری از آتی را پیشگویی نماید .

* آیا این حقیقت در آئین و سیره بزرگان و اهل بیت ( ع ) تصریح شده است؟ کلاً حیث اسلام در این طریق چیست؟

آری , این‌که از روش دانش نجوم که طالع‌بینی جزء آن را تشکیل میدهد , بتوان به حقایقی دست یافت و آتی را پیشگویی کرد حقیقت و واقعیت داراست البته بایستی دانست بر پایه ی احادیث این دانش فقط در ید و اختیار اهل بیت ( ع ) است به دلیل آن که آن ها تسلط بدون نقص به هستی دارا هستند و از نزولی می نگرند . در‌این احادیث گفته شده شده‌است این دانش فقط در اختیار معصوم ( ع ) است و دیگر افراد یا این که نمی‌توانند به آن دست پیدا نمایند یا این که به صورت ناقص آن را کسب می‌نمایند .

نظر درسلام درباره حقیقت داشتن طالع بینی

* آیا شاهد قرآنی نیز بر این مدعی دارید که نیز درستی طالع‌بینی را از دید آیین تایید نماید و نیز ناقص بودن این دانش را در دست بشر؟

آری . جریان خواب فرعون و معبران و کاهنان از مبرزترین و ملموس‌ترین این قضایا است . آنجایی که کاهنان با استعمال از وضع و اوضاع سماوی ( آسمانی ) پیشگویی کردند که شخصی به جهان می آید که حکومت و سلطنت فرعون را در نیز خواهد پیچید . ولی این پیشگویی ناقص بود و با این که فرعون نوزادان و خردسالان اکثری را کشت , موسی ( ع ) را نتوانست از در میان چیره شود و ایشان در قصر وی رویش یافت . ناقص بودن دانش کاهنان و اشخاصی که می خواهند بدین کارها دست پیدا نمایند در همین جا هویدا می شود به‌این مضمون‌ که کاهنان نمی‌توانستند پیشگویی نمایند این شخص که می باشد و چه بسا نتوانستند بفهمند این طفل بخشی از نزدیک ترین اشخاص دربار فرعون می گردد .

* راجع به طالع‌بینی شخصیت اشخاص چطور؟ آیا این که یک سری خصوصیات را به متولدین هر ماه نسبت و تعمیم میدهند , شالوده علمی دارااست و می‌توان بر درستی آن مهر تایید زد؟

مشاهده کنید این‌که فصول و زمان‌های متعدد ولادت در شکل‌گیری شخصیت آدم تاثیر داراست , امری عقلی و صحت دارد البته آنچه که روز جاری در طالع‌بینی اشخاص مد است , با آنچه اساسا می بایست باشد مسافت دوچندان داراست و می‌توان اذعان کرد گزافه‌ای بیش نمی‌باشد . برای توضیح این مقاله می بایست اذعان کرد این‌که به عنوان مثال می گویند متولدین فلان ماه کسانی خونگرم یا این که اهل کشمکش می باشند نمی‌تواند درباره ی همگی صحت نماید . ولی نمی توان حالت مکانی و وقتی را تکوین اشخاص نادیده گرفت به صورت نمونه کسانی که در بخشها سردسیر نظیر سوئد و نروژ معاش می‌نمایند مطلقا به حیث اخلاق و خو , بلوغ , رفتارهای اجتماعی و . . . با متولدین ناحیه استوایی تفاوت دارا هستند . البته این طالع‌بینی همگانی در امر خصوصیات شخصیتی اشخاص , مال تحقیق کسانی چینی و هندی در جامعه آماری زیاد محدود بوده که استقرایی ناقص است و نمی توان آن را بر 7 میلیارد بشر تعمیم داد! در واقع نمی توان این کلیه موقعیت را نادیده گرفت در صورتیکه که چه بسا گونه غذا و فصول بر شخصیت اشخاص تاثیر میگذارد . چه بسا بدون نقص بودن ماه یا این که هلال بودن آن در هنگام میلاد اشخاص و تکان سیارات , بر شخصیت انسان‌‌ها تاثیر میگذارد .